CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, June 30, 2008

Manhaj dan Panduan Untuk Perlaksanaan Usrah Remaja

Remaja hari ini dahagakan perhatian, bimbingan dan pedoman.Gelombang hiburan yang melampaui batas, budaya galak bercinta monyet, ketumpulan daya fikir, ketandusan budi dan akhlak mewarnai sebahagian anak-anak muda hari ini.

Namun, di celah-celah kekalutan itu tetap ada insan-insan muda yang segar jiwanya, teguh prinsipnya, dan luhur adabnya.Masih ada yang teguh mendakap iman dan sedia bersedia untuk berkorban demi ummah dan agama.Kelompok remaja ini mempunyai potensi besar unutk meneraju ummah di masa akan datang.
Namun begitu, potensi ini akan terbiar kontang atau membeku jika tidak digilap dan dicanai.Oleh itu, diharap para murabbi tidak lagi tercari2 garis panduan yang sesuai bagi melaksanakan usaha tarbiyah.

Jangan lupa untuk dapatkan dua nashkah buku ini

Harga : RM 8.00 sahaja ( harga promosi )
Harga Asal : RM 10.00

Buku ini memberi panduan kepada para naqibat dan fasilitator untuk mengendalalikan Usrah Remaja dengan lebis sistematik dan berkesan.Merupakan bacaan wajib untuk mereka yang ingin bergelar pendakwah dan pendidik, juga penyelamat remaja2.Mengandungi modul-modul latihan kemahiran untuk remaja-remaja.


Harga : RM 10.00 sahaja ( harga promosi )
Harga Asal : RM 15.00

Buku ini mengandungi asas-asas kefahaman yang perlu dimiliki oleh setiap mereka yang ingin menjadi remaja berjati diri yang unggul, dan ingin mempersiapkan diri menjadi pendukung tamadun masa depan.Buku ini merupakan rujukan penting untuk para naqibat dalam menjalankan usrah.

Kepada sahabat2 yang berminat untuk mendapatkan buku ini, sila inform segera.
Mantapkan Usrah di Lapangan Ummah.
"Remaja Hari Ini, Tunggak Tamadun Masa Akan Datang"

Hubungi :
NOR AZIYATI ASHARY
Tel : 013-2009426
Unit Pembagunan Remaja
TEEN CIRCLE CENTRE
Lujnah Tarbiyah dan Perkaderan
DMPP
Malaysia







1 comments:

Khabir Shuhaimi said...

Salam.

Ana khabir dari Universiti Teknologi Petronas.

Ana berminat nak beli buku ini.

Jadi apa bagaimana ya?